Tuesday, February 16, 2010

.:: PERGINYA MEREKA YANG SUKAR DICARI GANTI ::.


Gambar Kenanangan House Mate Batu Buruk



Wida` yang terakhir bagi pelajar yang tidak pergi ke Lapangan Terbang

Assalamualaikum wbt..

PERGINYA MEREKA YANG SUKAR DICARI GANTI

14 FEB 2010 –

Pagi itu dalam perjalanan ke Mathor ( Lapangan Terbang ) Merupakan perjalanan yang sungguh bermakna keberadaanku di Jordan. Ku mengerti ini bukanlah perjalanan yang biasa , kerana ia merupakan perjalanan menghantar 2 housemate (teman serumah) aku balik ke Malaysia dan belum tentu akan pulang lagi kerana mereka sudah pun digelar graduate (Ijazah Sarjana Muda).


Dalam perjalanan itu aku bersama 3 orang teman serumahku menaiki van , Aku , Syafiq , Fakhruddin dan Ifwat suasana sungguh suram sunyi dan menyedihkan , walaupun muka masih maintain tapi ku tahu di sebalik hati menangis , semua bagaikan kelu untuk bertutur . Tapi gagahi dengan control macho sebagai orang lelaki.

Jika difikirkan aku baru satu semester bersama mereka , tetapi mungkin kerana mereka yang first aku berkenalan , makan minum bersama , pergi menjelajah bersama-sama , menuntut ilmu dengan mereka di Jordan menyebabkan terasa seperti satu keluarga , betul lah pepatah mengatakan “air dicincang tiada putus” walaupun kadang-kadang mereka menyakitkan hati dan bertelagah pendapat tapi di saat itu hilang dan suasana sayang kepada mereka kerana mereka tempat suka-duka bersama.

Begitulah teman serumah bagaikan sebuah keluarga , memanglah dalam hidup serumah pelbagai masalah yang timbul tapi ianya jika difikirkan sebagai penyeri dan warna-warni kehidupan, pelbagai nasihat yang aku dan Syafiq terima dan aku masih meminta nasihat terakhir.

Dan yang paling telus dan ikhlas aku terima ialah :

1. Belajarlah Rajin-rajin balik nanti jadi ustaz , ingat pesan mak ayah. (Fakhruddin)

2. Jika kita cinta perempuan ianya nafsu , nafsu akan memusnahkan hidup kita ,

jika kita cinta ilmu ianya merupakan harta , dan harta akan membahagiakan hidup kita di dunia dan akhirat. (Fakhruddin)

3. Kawal emosi kita din , jangan cepat melatah , bila berlaku sesuatu perkara jadi Profesional , dalam kita hidup , banyak cubaan , kita perlu banyak belajar dan menerima kritikan samada daripada musuh atau kawan , pengalaman yang mematangkan kita. : (Ifwat)

4. Sentiasa rajin-rajinkan diri dengan Ilmu , InsyaAllah kita akan jadi orang yang hebat. : (Ifwat)

Dan dalam perjalanan keluar dari Matar terasa diri seperti pertama kali dating ke Jordan kerana tiada siapa yang aku kenal serapat mereka di bumi Anbiya` ini.

Masih tinggal seorang di rumah aku yang sudah graduate (Ijazah Sarjana Muda) .

-Faiz RMAF

Beliau pun akan balik dalam waktu yang terdekat ini , beliau merupakan orang yang paling rapat dan merupakan Ketua rumah , sahabat aku dan cikgu aku di Jordan yang banyak memberikan pengalaman berharga di sini.


Ditujukan Khas Kepada 4 orang sahabat ku.

FAIZ , FAHKRUDDIN , IFWAT , ZUHAIRI.

Mudah-mudahkan pertemuan kita dan persahabatan kita berkekalan dari Dunia hingga Akhirat.

Setiap Pertemuan Pasti Ada Perpisahan , Jika Berpisah Janganlah Diucapkan Selamat Tinggal , Tetapi Ucaplah , Semoga Berjumpa lagi , Samada Di Dunia atau Di Akhirat Yang Kekal Abadi.

Yang Ikhlas Sahabat Kamu

Prince Izudin


Memikirkan Nasib Diri , Apakah Yang Nak Jadi Di Masa Hadapan

No comments:

Post a Comment