Saturday, March 27, 2010

.:: Sunyi dan Sepi ::. Briged Jeneral Ahmad Faiz Fakruddin Bin Yusof




Sunyi dan Sepi me alone.

Assalamualaikum wbt...
Sudah lama tidak ku tekan butang-butang di keyboard ini , sejak semenjak dua menjak ini banyak perkara yang berubah ,rindu dan banyak perkara yang ingin yang tersirat di dalam hati ini , ingin sekali diluahkan , tetapi banyak lagi perkara yang penting untuk dilakukan , jadi aku tunaikan kewajipan yang mesti aku tunaikan dahulu ,

Kenangan Di Rumah Ust. Sulaiman

Alhamdulillah , di hujung minggu ini ku berkesempatan untuk aku luahkan isi hati ini.

Walaupun segarang mana pun seseorang itu , sebengis mana pun seseorang itu , namun dia tetap insan , insan tetap insan , tetap ada perasaan suka dan duka di dalam hati.

Aku seorang lelaki tidak patut menangis , tetapi apakah daya jika seseorang itu terlalu baik dengan kita , ikhlas dengan kita , berkawan tanpa mengharap sebarang balasan , tiba-tiba pergi , dan sukar sekali untuk bertemunya lagi ,banyak pengalaman dan kenangan manis , tentu mengalir mutiara suci di pipi.

Di sini inginku ceritakan kisah seorang sahabat yang baik dengan aku , namanya Briged Jeneral Ahmad Faiz , Walaupun , ramai yang memandang rendah or mengutuknya , tetapi tetap aku respect dirinya. Dia seorang yang mempunyai hati yang luhur dan Ikhlas.

Walaupun ramai ahli rumahku , tetapi dialah yang paling prihatin tentang keadaan rumah ini , walaupun singkat pertemuan , tetapi banyak kenangan manis bersama.

Dahulu datangnya aku sebagai seorang yang asing , langsung tidak mengenali selok-belok Negara Jordan , tetapi selepas mengenalinya boleh dikatakan hampir seluruh tempat yang menarik telah ku jelajahi di Jordan ini.

Teringat Sepatah pesanan daripada adindaku :-

“Jangan Adakan Pertemuan Jika Tidak Mahu Adanya Perpisahan”

So berpisah dan bertemu adat berkawan , Hayati dan Hargai kawan kita selagi kita masih melakukannya , kerana mungkin di suatu hari , apabila kita bangkit daripada tidur kita mendengar berita pemergiaannya di saat itu menangis air mata darah sekalipun belum tentu boleh mngejutkannya kembali.

Satu pesanan Briged Jeneral Ahmad Faiz Fakruddin Bin Yusof :-

Sentiasalah bersabar setiap masa , kerana bersabar itu manis dan manisnya tidak kita akan ketahui , kecualilah di saat pemergiaan kita.

Pesanan ini memang aku lihat beliau sentiasa mengamalkannya, hatta sekalipun aku tidak tahan dengan perangai arab di jalan raya ketika memandu , tetapi beliau sentiasa sabar dan tabah , bahkan memandu dengan berhemah di jalan raya.

Akhirnya , Aku doakan Semoga sahabatku ini sentiasa Berjaya dalam menempuh dugaan hidup yang mendatang dan Berjaya di Akhirat. Aamien.


Berbual-Bual Mesra Sebelum Pulang



Sebelum Bertolak Pulang Ke Malaysia di Lapangan Terbang


Ahli Rumahku

Menikmati "Qahwah Arabi" Kopi Arab Yang terakhir Bersama Faiz.


2 Teman yang paling Akrab denganku dalam Menjelajahi Bumi Jordan ini.



Cuba Teka Aku dan Ulama` Din Berada di mana?? Adakah di United Kingdom??

Perjalanan Yang Terakhir.


Good Luck Faiz.

Yang Ikhlas.

-Prince Iz-

11 Rabiul Akhir 1431 H
27 Mac 2010

1 comment:

  1. Teruskan Menulis!! Bakat Yang Ada Jangan Di Pendam Menjadi kerna Panduan Dan Pedoman Buat Mereka Yang Memerlukan!!
    Inilah Nilai Ilmu, Jika Tiada Mampu Untuk Di Tuturkan Maka Berpadalah Dengan Nukilan!! Maqasid Ilmu Itu Yang Penting Dan Utama....

    ReplyDelete