Friday, December 16, 2011

"Afrina" bukan nama sebenar.. My Story..

Assalamualaikum wbt..
Luahan diariku..
Jadilah zaujahku

Sekadar Gambar Hiasan.

Dalam diam aku tertarik dengan sifatnya,ilmunya, akhlaknya, kecantikannya, gaya pemakaiannya dan keanak-anakannya...Aku diam kerana aku tahu dia milik ALLAH, aku hanya perlu minta kepadaNYA
Jodoh milik ALLAH, tiada lafaz cinta melainkan mendahulukan lafaz akad nikah.

CINTA SEJATI fitrah insani daripada seorang ADAM yang mengajak, memimpin dan mendamping seorang HAWA melalui aliran yang diredhai menuju ke SYURGA adalah MULIA.
CINTA PALSU fitrah insani daripada seorang ADAM yang menghasut, melekakan dan mengkhayalkan seorang HAWA melalui aliran yang menyesatkan menuju ke NERAKA adalah HINA.

‎"Muslimah sejati bukanlah dilihat dari seberapa banyak dan besarnya ujian yang ia jalani tetapi dilihat dari sejauh mana ia menghadapi ujian itu dengan penuh rasa redha dan kehambaan kepada TUHAN nya,dan ia sentiasa bersyukur dengan segala kurniaan yang diberi..
Dan ingatlah muslimah sejati bukan dilihat dari sifat mesranya dalam bergaul tetapi dilihat dari sejauh mana ia mampu menjaga kehormatan dirinya dalam bergaul”

ketika mereka sibuk membicarakan mengenai cinta,engkau sibuk mengingatiNya
ketika mereka saling membicarakan mengenai kasih sayang,
engkau dalam kesenyapan sendirian bersama rindumu padaNya
ketika mereka mengejar cinta manusia,
engkau tidak berganjak sedikitpun dari doamu padaNya

Saya tak lupa kata-kata awak;

“Ketika awak resah dalam menanti Kehadiran gadis yang awak cintai,
berdoalah pada Allah dan Mintalah hanya kepada-NYA dan berusahalah
kerana kami para wanita hanya Insan tiada daya upaya
dan memohonlah pada yg Berhak,
MIlikilah hatinya Dengan Izin Allah,
milikilah Cintanya kerana-NYA,
Miliki dirinya kerana agama-NYa
MIlikilah Jiwanya Kerana-NYA,
Sekiranya awak Telah bersedia maka dapatkan dia Kerana-NYA
dan dia pun tetap Menanti awak Dipelataran sajadah Cinta-NYA”

Sesungguhnya saya dah menjumpai apa yang dimaksudkan dengan jodoh dari Allah..
Saya nak jadikan awak yang halal buat saya
Sentiasa berada di sisi saya di waktu susah dan senang
Dan sentiasa menemani saya di dunia dan di akhirat
Dan insyaAllah cinta sampai ke syurga…

Saya ada impian,dan impian saya cuma satu
saya ingin hidup semati dengan awak
Tapi kali ini saya benar-benar jujur dan ikhlas
Mungkin cinta saya tak seagung Nabi Muhammad dan Siti Khadijah
Ataupun sehebat cinta Zulaikha pada Nabi Yusuf
Tapi apa yang saya tahu saya perlukan awak dalam hidup saya

Jadilah zaujahku.

Sekadar Gambar Hiasan.

Wassalamualaikum wbt..
_____________________
Sabar Itu Indah Prince Izudin.
Nasihat untuk diri..
Bayt Tok Guru , Mu`tah , Karak,
The Hashemite Kingdom of Jordan.
16/12/2011 Masihi.
19/1/1433 Hijrah
Prince Izudin

No comments:

Post a Comment